טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT)

‫טיפול קוגניטיבי התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy) הינו טכניקת טיפול חדשה יחסית, הצוברת פופולריות בקרב מטפלים ומטופלים רבים בעולם. זוהי טכניקה קצרת מועד המיועדת לטיפול בדכאון, חרדה, הפרעות אכילה, ועוד.‬
ד"ר ברודסקי הנו מומחה ובעל ניסיון של שנים בטיפול קוגניטיבי-התנהגותי.

‫טיפול CBT כטיפול קצר מועד:‬

הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי שונה מאוד מהטיפול הפסיכולוגי הקלאסי. זהו טיפול קצר מועד שנמשך בדרך כלל עד 12-15 פגישות ותוצאותיו מורגשות במהירות.

הטיפול ממוקד בעיה ומטרתו הפחתה עד העלמת הסימפטומים הבעייתיים שאיתם הגיע האדם לטיפול. הטיפול מסייע לאדם לאמץ דרכי חשיבה והתנהגות חדשים ובכך, להיפטר מהחרדה המלווה אותו ומהסימפטומים המלווים אותה.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי כולל בדרך כלל מספר עקרונות בסיסיים שיחד מסייעים לאדם להיפטר מהבעיה עמה הוא הגיע לטיפול:

הגדרת הבעיה: המטופל והמטפל מגדירים יחד הבעיה עימה הגיע המטופל לטיפול. מתוך כך, הם גוזרים את מטרות הטיפול ואת תכנית הפעולה.

חשיפה: טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים מבוססים על התנסות בחשיפה לסיטואציות בהן מתקשה האדם לתפקד, מתוך הנחה ששיחה על הקשיים לבדה לא תביא לשינוי התנהגותי או רגשי. ישנן מספר טכניקות חשיפה כהצפה (חשיפה ישירה למושא החרדה הקשה ביותר, למשל), חשיפה הדרגתית (דירוג הסיטואציות המאיימות והתנסות הדרגתית), חשיפה בדמיון וכן הלאה.

טכניקות הרגעה ושליטה עצמית: לימוד ותרגול של טכניקות ויסות והרגעה עצמית טרם החשיפה. טכניקות אלו כוללות שיטות התנהגותיות כהרפיה, דמיון מודרך והיפנוזה ושיטות קוגניטיביות כזיהוי סכמות ואמונות בלתי יעילות והמרתן באמונות יעילות יותר.

באילו מקרים מתאים הטיפול?

  • בטיפול בהפרעת דחק פוסט-טראומטית
  • בטיפול בדיכאון
  • בטיפול בחרדה
  • בהפרעות אכילה
  • בטיפול בהתמכרויות

לשאלות נוספות ולקבלת טיפול, לחצו כאן ליצירת קשר, וד"ר ברודסקי ישמח לסייע.

 

למידע ולאתרים נוספים בתחום:

הסבר על טיפול CBT (סרטון שמע, Youtube)

The Efficacy of Cognitive Behavioral Therapy: A Review of Meta-analyses

If 'drugs don’t work' for depression, CBT may